گرفتن فاند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای خارج کشور
نوشته شده توسط : سمیه

۱-درخواست بورسیه تحصیلی
بسیاری از دانشجویان بین المللی فرصت دریافت بورس تحصیلی را به این خاطر از دست می دهند که درخواستشان را قبل از پایان مهلت اعلام شده تقاضا برای بورسیه تحصیلی ارسال نمی کنند. معمولا این دانشجویان زمان زیادی را صرف آمادگی برای آزمون GRE، لیست کردن دانشگاه ها و نگارش قوی درخواستشان می کنند؛ اما نمی توانند برنامه ریزی خوبی داشته باشند و قبل از پایان مهلت درخواستشان را ارسال کنند و همین مساله باعث می شود بورس تحصیلی را از دست بدهند.

این فقط یکی از دلایل از دست دادن بورسیه های تحصیلی است! یکی از بزرگترین اشتباهات دانشجویان بین المللی این است که تصور می کنند ددلاین یا آخرین مهلت پذیرش دانشگاه و ددلاین ارسال درخواست بورسیه تحصیلی هر دو یکسان است. به همین دلیل اغلب آنها همزمان با ارسال درخواست پذیرش برای دریافت بورس تحصیلی هم اقدام می کنند؛ ولی در واقع در بسیاری از موارد مهلت این دو مورد با هم متفاوت است.


بسته به دانشگاه مورد نظر شما، مهلت ارسال درخواست بورس تحصیلی متفاوت است. در برخی موارد ممکن است مهلت ارائه درخواست بورس تحصیلی دو ماه زودتر از مهلت پذیرش باشد. بنابراین شما باید حتما دنبال آگاهی از آخرین مهلت هر دو مورد مذکور باشید. برای اینکه واجد شرایط دریافت فاند باشید از قبل برنامه ریزی کنید و ددلاین های از دست رفته را کنار بگذارید.

حتما بخوانید: چطور از دانشگاههای خارجی فاند/کمک هزینه دریافت کنیم؟ نکات مهم

۲- شرایط و صلاحیت لازم برای دریافت بورس تحصیلی
بورس های تحصیلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است که هرکدامشان معیارها و شرایط لازم مخصوص به خودشان را دارند. فقط در صورتی می توانید بورس تحصیلی دریافت کنید که شرایط لازم برای واجد شرایط بودن را داشته باشید.

برای بررسی از بورس های تحصیلی یا کمک های مالی دانشگاه مورد نظرتان در گوگل سرچ کنید تا متوجه شوید صلاحیت و شرایط برای دریافت آنها را دارید یا خیر.

۳- نمرات دهم، یازدهم و دوازدهم
نمرات دهم، یازدهم و دوازدهم شما در اکثر تصمیمات مربوط به بورسیه تحصیلی هیچ نقشی ندارد. در واقع داوران و مسولین هنگام تصمیم گیری به توانایی هایی شما نگاه می کنند و عملکرد تحصیلی تان در ۴ تا ۶ سال گذشته برایشان اهمیتی ندارد. اکثر دانشگاه های ایالات متحده فقط نمرات کارشناسی ارشد شما و مدرک B.Tech ( کارشناسی تکنولوژی) یا BE ( کارشناسی مهندسی) را مد نظر قرار می دهند.

۴- معدل (GPA ) و یا درصد نمرات تحصیلی
تحصیلات دانشگاهی در میزان پذیرش درخواست بورسیه شما تاثیر زیادی دارند. اگر در آزمون های GRE یا GMAT ضعیف عمل کرده باشید اما GPA یا معدل بالایی داشته باشید هنوز شانس مناسبی برای دریافت بورسیه تحصیلی دارید.

اکثر دانشگاه ها تاکید زیادی روی معدل کارشناسی دارند. برای اینکه مشخص شود شما واجد شرایط هستید یا نه هم معدل ترم یا سال تحصیلی تان در نظر گرفته می شود و هم معدل کل شما در طی چهار سال دوره کارشناسی. علاوه بر این، برای تصمیم گیری درباره اعطای بورس تحصیلی به شما به همه چیز به طور کلی و جامع توجه می شود.

۵- نمره آزمون های GRE / GMAT / IELTS / TOEFL
نمره خوب در یکی از آزمون های GRE ، GMAT ، IELTS و TOEFL همیشه شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی افزایش می دهد. اگر شما جزو آن دسته دانشجویانی هستید که نمره خوبی در این آزمونها ندارند اما معدل دوره کارشناسی شان بالاست باز هم شانس خوب و مناسبی برای دریافت بورسیه تحصیلی دارید.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....





:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: